Αποκτήσατε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και θέλετε να πραγματοποιήσετε το στόχο σας, να πουλάτε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας 24/7.
Δυστυχώς όμως, είναι εύκολο το eshop σας να χαθεί στο Internet μη μπορώντας να αξιοποιήσει την επισκεψιμότητά του.
Στη συνέχεια θα σας αποκαλύψουμε 5 στοιχεία που μπορούν να μετατρέψουν το eshop σας σε μια "αυτοκρατορία" ηλεκτρονικής πώλησης!
1. Εξοικειωθείτε με τους τύπους των επισκεπτών του eshop σας.
Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα λειτουργεί εδώ και λίγο καιρό, παρατηρείτε επισκέπτες αλλά έχετε χαμηλές πωλήσεις. Μην απογοητεύεστε, τουλάχιστον φαίνεται ότι υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα σας, απλώς θέλουν ένα μικρό σπρώξιμο για να μετατραπούν σε αγοραστές.
Στη συνέχεια θα αναλύσουμε τα διαφορετικά ήδη των επισκεπτών που δεν προχωρούν τελικά στην προσθήκη ενός προϊόντος στο καλάθι και να ολοκληρώσουν την αγορά τους.
α) Επιθυμούν να αγοράσουν αυτό που πουλάμε στο eshop μας αλλά όχι αυτή τη στιγμή.
Μπορείτε να προσελκύσετε αυτού του είδους τους πελάτες στο να αγοράσουν χρησιμοποιώντας τα παρακάτω triks.
Η επισήμανση ότι το προϊόν θα είναι διαθέσιμο για μικρό χρονικό διάστημα ή ότι είναι σε προσφορά.
Ιδιαίτερα όταν τα προϊόντα σας είναι μοναδικά (χειροποίητα ή περιορισμένα σε αριθμό) μπορείτε να το επισημάνετε και να ενεργοποιήσετε τους επισκέπτες σας. Ακόμη θα μπορούσατε να θέσετε μια έκπτωση ή προσφορά για συγκεκριμένο μόνο χρονικό διάστημα.
Βέβαια θα πρέπει να είστε προσεκτική ώστε οι επισκέπτες σας να μην συνεχίσουν να βλέπουν τι ίδιες μειωμένες τιμές και μετά την προσφορά ή τα περιορισμένα προϊόντα να είναι πάντα διαθέσιμα.
β) Πείστε τους ώστε να μην συνεχίσουν να αναζητούν για το ίδιο προϊόν σε άλλα καταστήματα.
Συνήθως οι επισκέπτες επιθυμούν να βρουν το προϊόν σε διαφορετικά ηλεκτρονικά καταστήματα για να συγκρίνουν τιμές ή υπηρεσίες.
Βοηθήσετε τους να καταλάβουν ότι θα πρέπει να αγοράσουν από το eshop σας και ότι δεν χρειάζεται να ψάξουν αλλού.
Ο στόχος αυτός μπορεί να επιτευχθεί με το να τους πείσετε ότι το προϊόν σας είναι καλύτερο από τους ανταγωνιστές σας.
Είναι κατασκευασμένο από καλύτερα υλικά; Έχουν καλύτερη ποιότητα κατασκευής; Προσφέρετε καλύτερο aftesales service;
Πολλά είναι λοιπόν αυτά που θα μπορούσατε να προβάλετε ανάλογα με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρει το eshop σας.
Με κατάλληλα banners και κείμενο μέσα στην περιγραφή του είδους, θα προσπαθήσετε να τους πείσετε για την μοναδικότητά σας.
Θα ήταν καλό λοιπόν να ελέγξετε τον ανταγωνισμό και να κάνετε τις ανάλογες προσαρμογές για να βοηθήσετε του επισκέπτες σας να γίνουν πελάτες.
γ) Αναρωτιούνται από ποιον αγοράζουν.
Ειδικά όταν πρόκειται για υπηρεσίες, ο επισκέπτης του eshop σας ίσως να αναρωτιέται ποιος κρύβεται πίσω από το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Μπορεί να τον εμπιστευτεί; Έχει την ανάλογη εμπειρία;
Πλασάρετε λοιπόν τον εαυτό σας μέσα από κείμενα, άρθρα και μαρτυρίες άλλων που να πείθουν για την αξιοπιστία, την τεχνογνωσία και τον επαγγελματισμό σας.
Ειδικά αν έχετε και φυσικό κατάστημα που θα μπορούσαν να επισκεφτούν, θα πρέπει να το προβάλετε κατάλληλα μέσα από τις σελίδες του eshop (χάρτης, στοιχεία επικοινωνίας, φωτογραφίας).
δ) Ίσως σκέφτονται ναι αλλά όχι τώρα.
Δώστε τους ένα επιπλέον κίνητρο για να ολοκληρώσουν την αγορά.
Ιδιαίτερα αν έχουν επικοινωνήσει μαζί σας για κάποια απορία, έχουν γίνει φίλοι σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή έχετε κάποιο στοιχεία επικοινωνίας τους (email, τηλέφωνο, social media).
Στείλτε τους κάποιο εκπτωτικό κουπόνι, ρωτήστε τους αν θέλουν κάποια επιπλέον βοήθεια κτλπ.
2) Δημοιυργήστε εμπιστοσύνη με την επαγγελματική παρουσίαση του eshop σας.
Ο υποψήφιος πελάτης θα σχηματίσει εντύπωση για το eshop σας μέσα στα πρώτα 5 δευτερόλεπτα.
Η εντύπωση πρέπει να είναι θετική και να τον ελκύσει περισσότερο.
Πρέπει να επιλέγουμε πάντα ένα «καθαρό» παρουσιαστικό.
Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να είναι φορτωμένο με πολλές πληροφορίες και γραφικά. Το background θα πρέπει να είναι ουδέτερο, για να αναδεικνύει τις φωτογραφίες των προϊόντων.
Η πρώτη σελίδα θα πρέπει να περιλαμβάνει τα απαραίτητα. Το κεντρικό banner, το εργαλείο αναζήτησης των προϊόντων του eshop και μερικές φωτογραφίες με επιλεγμένα προϊόντα (προσφορές, δημοφιλή κτλπ.).
Στο κάτω μέρος (footer) θα πρέπει να υπάρχουν οπωσδήποτε τα στοιχεία επικοινωνίας και σύνδεσμοι σχετικά με τους τρόπους πληρωμής, αποστολής.
Πολλοί χρήστες βρίσκουν πρακτικό το τηλέφωνο τηλεφωνικών παραγγελιών να εμφανίζεται διακριτικά και στο πάνω μέρος του eshop.
Στόχος μας θα πρέπει να είναι πάντα να προσφέρουμε ένα λειτουργικό, λιτό και ελκυστικό παρουσιαστικό που να ωθεί τον υποψήφιο πελάτη να περιηγηθεί στα προϊόντα μας και να τα αγοράσει.
3. Δημιουργήστε εμπιστοσύνη και ασφάλεια στους πελάτες σας.
Χρησιμοποιήστε τα tips που ακολουθούν για να αυξήσετε τον δείκτη αξιοπιστίας του eshop σας.
α) Δημιουργήστε σελίδα με Πολιτικό Απορείτου και Όρους Χρήσης.
Σελίδες Πολιτικού Απορείτου και Όρων Χρήσης, θα δείξουν στους επισκέπτες σας ότι σέβεστε τα προσωπικά τους δεδομένα και τους ενημερώνετε για τον τρόπο που διαχειρίζεστε διάφορες καταστάσεις που προκύπτουν από την χρήση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος (αγορές, επιστροφές, χρεώσεις)
β) Λύστε πιθανές απορίες με Απαντήσεις σε Συχνές Ερωτήσεις.
Η χρήση FAQ στο eshopσας πετυχαίνει 2 στόχους.
Πρώτον, βοηθά εσάς μιας και δεν χρειάζεται να απαντάτε σε απλές και συνηθισμένες ερωτήσεις ξανά και ξανά. Οι πελάτες σας μπορούν να βρουν απαντήσεις και να λύσουν απορίες χωρίς να σας απασχολούν με email και τηλεφωνήματα.
Δεύτερον, δείχνουν ότι σκέφτεστε τους πελάτες σας, θέλετε να έχουν ξεκάθαρη άποψη για τις διαδικασίες που ακολουθείτε με αποτέλεσμα να εμπιστεύονται το eshop σας περισσότερο.
γ) Προσθέστε λογότυπα οργανισμών που έχουν κύρος
Χρησιμοποιείται πιστωτικές κάρτες; Είστε μέλος σε κάποιο οργανισμό ή φορέα; Έχετε πιστοποίηση; Συνεργάζεστε με κάποια μεγάλη εταιρεία;
Οι πελάτες σας πρέπει να το γνωρίζουν και μπορείτε να του ενημερώσετε διακριτικά στο κάτω μέρος της αρχικής σας σελίδας με logo και συνδέσμους.
4) Αξιοποιήστε τη δύναμη των σχολίων πελατών (testimonials)
Οι υποψήφιοι πελάτες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος θα επηρεαστούν περισσότερο από σχόλια πελατών που έχουν αγοράσει τα προϊόντα σας.
Αν και τα δικά σας σχόλια και περιγραφές των προϊόντων είναι πολύ σημαντικά στο να πείσουν τον υποψήφιο πελάτη, εκτιμούνται ιδιαίτερα τα ανεπιτήδευτα σχόλια των πελατών σας.
Φροντίστε ώστε να προσελκύσετε τους πελάτες σας να κάνουν σχόλια για τις αγορές τους, την εμπειρία τους από την συναλλαγή τους με το eshop σας, αλλά και από το αν είναι ικανοποιημένοι από το προϊόν.
Μην φοβάστε αν κάποιος χρήστης μιλήσει αρνητικά για κάτι από τα παραπάνω, αρκεί να είναι η εξαίρεση στον κανόνα των θετικών σχολίων. Αυτό θα δείξει ότι σέβεστε τους πελάτες σας, δεν τους λογοκρίνεται και ότι δεν έχετε να κρύψετε κάτι.
Οι άμεσες και ευγενικές σας απαντήσεις προσθέτουν πόντους κύρους και αυξάνουν πάρα πολύ στην αξιοπιστία σας.
Αξιοποιήστε λοιπόν τα σχόλια πελατών είτε στις σελίδες των προϊόντων, είτε στα social media.
5. Προσφέρετε όμορφη παρουσίαση για κάθε προϊόν σας.
Η αναλυτική σελίδα του προϊόντος έχει το σπουδαιότερο ρόλο στο να μετατρέψει τους window shoppers σε πελάτες.
Εδώ λοιπόν θα πρέπει να αφιερώσετε αρκετό χρόνο και να σκεφτείτε τα παρακάτω:
α) Ο υποψήφιος πελάτης δεν έχει φυσική επαφή με το προϊόν.
β) Ίσως έχει απορίες για τη χρήση του.
γ) Δεν θέλει να μπλεχτεί σε πάρα πολλές και άναρχες πληροφορίες.
Έχοντας υπόψη τα παραπάνω θα πρέπει να ακολουθήσουμε τους παρακάτω κανόνες:
α) Παρέχουμε ποιοτικές φωτογραφίες που παρουσιάζουν το προϊόν από διαφορετικές γωνίες και είναι λεπτομερείς. Τίποτα άλλο δεν μπορεί να ασκήσει μεγαλύτερη επίδραση και να μετατρέψει τον επισκέπτη σε πελάτη του ηλεκτρονικού μας καταστήματος.
β) Φροντίζουμε να περιλαμβάνουμε μια σύντομη περιγραφή που να παρουσιάζει τα κύρια χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα με σύντομο και περιεκτικό τρόπο.
γ) Παρέχουμε μια αναλυτική περιγραφή που σκοπό έχει να παρουσιάσει το προϊόν με λεπτομέρειες, εξαίροντας τα προτερήματά του, εξηγώντας τεχνολογίες και καινοτομίες που περιλαμβάνει, δείχνοντας videο με τη χρήση του στο φυσικό του περιβάλλον, προβάλουμε σχόλια πελατών.
δ) Πείθουμε τους πελάτες για τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη που θα έχει από τη χρήση του προϊόντος.
Όπως λοιπόν μπορείτε να καταλάβετε η μετατροπή επισκεπτών σε πελάτες είναι επιστήμη και εμείς στη Webinfinity είμαστε στη διάθεσή σας, για να σας βοηθήσουμε στο να έχετε επιτυχία!