Βήμα 1ο: Προϋπολογισμός
Ο καθορισμός του στόχου ή του σκοπού που χρειάζεστε τον ιστότοπο.
Θα πρέπει να αποφασίσετε και να ξεκαθαρίσετε τα εξής σημεία ανάλογα με το είδος της επιχείρησής σας:
Σε ποιο κοινό απευθυνόσαστε; Θα είναι πελάτες λιανικής, χονδρικής ή και τα δύο.
Θα προβάλετε υπηρεσίες ή προϊόντα. Θα χρειαστείτε e-shop ή απλή προβολή τους;
Σκοπεύετε να ανανεώνετε συχνά τον ιστότοπο με άρθρα και προϊόντα;
Έχετε φωτογραφικό υλικό ή θα χρειαστείτε βοήθεια;
Τι λειτουργίες θέλετε να περιλαμβάνει;
Επιθυμήτε να χρησιμοποιήσετε social media (facebook, twitter, google+);
Πόσα χρήματα σκοπεύετε να διαθέσετε για την κατασκευή;
Αφού έχετε αποφασίσει τα παραπάνω και τα έχετε καταγράψει, στη συνέχεια μπορείτε να προχωρήσετε στην αναζήτηση κατασκευαστή ιστοσελίδων.
Βήμα 2ο: Επιλογή Κατασκευαστή Ιστοσελίδων
Αν αναζητήσετε στις μηχανές αναζήτησης τις λέξεις κλειδιά "κατασκευή ιστοσελίδων", θα πάρετε αμέτρητα αποτελέσματα.
Επίσης θα δείτε ότι το κόστος κατασκευής ενός ιστότοπου έχει μεγάλη απόκλιση από κατασκευαστή σε κατασκευαστή.
Το πιο ακριβό δεν καθορίζει πάντα και το πιο καλό. Επίσης το δικό σας budget μπορεί να μην σας επιτρέπει να διαθέσετε πάρα πολλά χρήματα.
Τι κάνετε σε αυτή την περίπτωση;
Θα πρέπει να αναζητήσετε τη χρυσή τομή, να προσπαθήσετε να βρείτε ένα κατασκευαστή που να είναι αξιόπιστος και να κάνει ό,τι υπόσχεται αλλά και η αμοιβή του να είναι στις δυνατότητές σας.
Για να προβείτε στη σωστή επιλογή, πρέπει να εξετάσετε προηγούμενες δουλειές του υποψήφιου κατασκευαστή, αν είναι της αισθητικής σας και αν οι ιστότοποι είναι λειτουργικοί.
Αφού επιλέξετε κάποιους θα μπορούσατε να επικοινωνήσετε με τους πελάτες του και να ρωτήσετε εντυπώσεις.
Είναι ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα;
Είχαν καλή συνεργασία;
Ποια ήταν η ανταπόκριση στις απαιτήσεις σας;
Έχουν καλή υποστήριξη μετά από την παράδοση του ιστότοπου;
Τέτοιες και παρόμοιες ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν να κάνετε τη σωστή επιλογή.
Βήμα 3ο: Διατύπωση των απαιτήσεών σας
Ο Κατασκευαστής της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να έχει σαφή εικόνα του τι θέλετε να κάνετε, ποιοι είναι οι στόχοι σας.
Αυτό το σημείο είναι αρκετά κρίσιμο και εξαρτάται από το αν έχετε ξεκαθαρίσει στο μυαλό σας τι θέλετε να πετύχετε με τον ιστότοπό σας.
Βέβαια ένας έμπειρος κατασκευαστής ιστοσελίδων θα πρέπει να έχει την ικανότητα να σας βοηθήσει και καθοδηγήσει σε αυτό το σημείο, γιατί μάλλον δεν θα έχετε πάντα την απαιτούμενη γνώση και εμπειρία. Ο μόνος τρόπος είναι αρκετή κουβέντα και εξήγηση των δυνατοτήτων και των επιλογών σας.
Αφού διατυπώσετε σαφώς τις απαιτήσεις σας και τις καταγράψετε στη συνέχεια μπορείτε να πάτε στο επόμενο βήμα νούμερο 4.
Βήμα 4ο: Εικαστικό Ιστότοπου
Τώρα είναι η ώρα να αποφασίσετε για την εικαστική εμφάνιση του ιστότοπού σας.
Η εμφάνιση του ιστότοπου καθορίζει την πρώτη εντύπωση του χρήστη, είναι αυτή που θα τον ελκύσει να δει το περιεχόμενό του.
Τα γραφικά, το μενού, το λογότυπο, τα χρώματα παίζουν σημαντικό ρόλο στο αν ο υποψήφιος πελάτης θα αφιερώσει χρόνο για να γνωρίσει την επιχείρησή σας.
Οι επιλογή των παραπάνω θα πρέπει να γίνει προσεκτικά. Το εικαστικό θα πρέπει να ταιριάζει στον τύπο της επιχείρησής σας και στο είδος των προϊόντων ή υπηρεσιών που προσφέρετε.
Για την σωστή επιλογή ο Κατασκευαστής Ιστοσελίδων θα πρέπει να σας παρουσιάσει δείγματα εικαστικών ώστε να μπορέσετε να επιλέξετε το κατάλληλο.
Βέβαια το καλύτερο εικαστικό δεν μπορεί να έχει αποτέλεσμα αν δεν υπάρχει και το ανάλογο περιεχόμενο, το βήμα 5 αποτελεί την συγκέντρωσή του.
Βήμα 5ο: Συγκέντρωση του Περιεχόμενου
Ένας καλαίσθητος ιστότοπος χωρίς περιεχόμενο δεν θα μας πάει μακριά.
Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, κείμενο, φωτογραφίες, βίντεο είναι το Α και το Ω του ιστότοπού μας.
Το περιεχόμενο είναι σημαντικό να κεντρίζει το ενδιαφέρων του υποψήφιου πελάτη. Δυνατές φράσεις θα οδηγήσουν τον πελάτη να εξερευνήσει περαιτέρω τον ιστότοπο. Στη συνέχεια οι προσδοκίες του θα πρέπει να ικανοποιηθούν από σωστό κείμενο που να παρέχει εξηγήσεις ή πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα.
Οι φωτογραφίες παίζουν καθοριστικό ρόλο για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον αλλά και να παρουσιάσουν σωστά, αναδεικνύοντας τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας.
Το σωστό περιεχόμενο είναι αυτό που τελικά θα μετατρέψει τον υποψήφιο πελάτη σε πραγματικό πελάτη για την επιχείρησή σας.
Βήμα 6ο: Υλοποίηση!
Φτάσαμε στο σημείο που ο ιστότοπος παίρνει σάρκα και οστά!
Ακόμη και σε αυτό βήμα υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε στο καλό αποτέλεσμα.
Μπορείτε να παρακολουθείτε την πρόοδο υλοποίησης σε πραγματικό χρόνο, από τον υπολογιστή σας, έτσι ώστε να θέτετε παρατηρήσεις ή να προτείνετε αλλαγές σε σημεία που θεωρείτε σημαντικά.
Είναι πιο εύκολο να γίνονται αλλαγές στο αρχικό στάδιο παρά στο τέλος. Η ανοιχτή επικοινωνία με τον Κατασκευαστή Ιστοσελίδων θα διασφαλίσει ότι ο ιστότοπος είναι σύμφωνα με τις προσδοκίες σας.
Βήμα 7ο: Παράδοση Ιστότοπου
Ο Ιστότοπός σας είναι έτοιμος και η επιχείρησή σας επιτέλους θα έχει την παρουσία της στο διαδίκτυο!
Πριν προχωρήσετε στην αποδοχή, θα πρέπει ελέγξετε για το αν το παραδοτέο περιλαμβάνει όσα έχουν συμφωνηθεί.
Πρέπει να ελέγξετε αν όλα τα τμήματα του ιστότοπου λειτουργούν σωστά και να διαβάσετε τα κείμενα.
Τότε μόνο θα πρέπει να προχωρήσετε στην εξόφληση του ποσού.